أشجان وألحان

أشجان وألحان

علشانك هان تعبى لو حتى مكنتش حاسس بيه ومفيش ابدا فايده ده انا قلبى ماليش ولا حكم عليه
 
الرئيسيةالرئيسية 1التسجيلدخول
بقلوب ملؤها المحبة,وأفئدة تنبض بالمودة,وكلمات تبحث عن روح الاخوة,نقول لكِ أهلا وسهلا,اهلا بكِ بقلوبنا قبل حروفنا,بكل سعادة وبكل عزة




شاطر | 
 

 أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ReD EvIL
المشرف العام
المشرف العام
avatar

عدد المساهمات : 25
العمر : 28
الموقع : مكان لذيذ الأفق (^_^)

مُساهمةموضوع: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الجمعة أكتوبر 02, 2009 8:38 am


انا انهاردة هكلمكم عن انفلونزا السمك ((((اعراضها و حالات و تكوين الفيروز و الوقاية منه ))))




هي من تأليفي يعني مش حقيقي يعني كله هزار في هزار بمناسبة ان دي اول مرة اشارك في القفشات




و فكرة جاية من برامج في رمضان بتيجي كتير بيقلده البرامج و ممثلين و مغنين و بيتريقوا علي اية حاجة في اي حاجة



:::::: تكوين الفيروز :::::



الفيروز يتكون من H5 , H3, BNW X5 & Portulaca Oleracea و Portulaca Oleracea بالعربي يعني اسهال .




و دة مرض خطير مولة يعني خطير خطير





::::::::الأعراض :::::::




1- غيثان يعني نفسك تغوز عليك كدة .

2- احساس شديد لشرب الماء .

3- بتكون 24 ساعة عايز تاكل فينو مبلول .

4 - بتكثر من الملح في طعام و الاستحمام.

5- بتبأبأ كتير في النفس بوأ بوأ بوأ كدة يعني .


::::::الوقاية منه:::::


1 - عدم الاكل السمك الا من المحلات المشهورة مثل (حتنيرة- سماكي - بلطي ياع - بوورديز )

2 - كثرة لعب البلاي استشن و معرفش لية؟؟

3- هاتلك حساسية من السمك عشان ماتكلش سمك.



4 - رايح دماغك من اكل السمك اصلا دة حتي غالي .





و طبعا بعد تعب شديد قدرت اوصل للحالات من الحالات الي اتصابت





::::::::الحالات :::::::






الحالة الأولة




و
لما قابلنا الحالة الأولة كان بيلعب بلاي استيشن و كان مضايق لانه كان خسران قدام

دقيق السويس المهم فسالته اية احساسك و انتا عندك انفلونزا السمك؟؟

الحالة الاولة : ابص لروحي فجأة لاقتني تعبت فجأة تعبت من المفجأة

انا: يا راااااااااااااااااااااااااااااااجل و اكيد نزلت دمعتك

الحالة الأولة: اه

انا : و ياترة مين الي نقلك المرض ؟؟

الحالة الأولة: صاحب بنتي

انا : و انتا سكت

الحالة الاولة: و تار تار تار تار تار احسن من العار ...احسن من العار.... احسن من العاااااااااااااااااااااااااار ا

انا : و في حد شكك فيه تاني

الحالة التانية : صحبي الخسيس و كان عمل حبيبي و هو عينه علي صحتي .

انا : طبعا بنشكرك المقبلة دي و ان شاء الله نشوفك لما تخف ( و دة طبعا عندها )

انا : خراشو

الحالة الاولة : خراشو



__________________



طبعا الحالة تانية



و لما قابلنا كان قاعد في حوض مية مبلول بالماء

فسالته الحالة التانية اية احساسك و انتا عندك انفلونزا السمك

الحالة التانية: احساس غريب معرفش مالي مابئاتش عارف يميني من شمالي قولولي اية

جرالي ......... قولوي اية جرالي.

انا: طبعا كلت سمكة بني و قعدت عمال تسقط و دة بس الي حساس بيه ؟؟؟

الحالة التانية: صعبان علي حالي من صحبت مارضنين اي صحتي كانوا مني مش موجودين

انا : طب هتعمل اية اول لما تخف

الحالة التانية : هقول حكاوي و عبر

انا : اية تاني ؟؟؟

الحالة التانية: هدحدح و هروح سينما و هلعبي دورين دومنا


______________________

الحالة الثالثة ان ان اهههههه


انا : اية رايك في السمك الي موجود حاليا في اسواق ؟؟

الحالة الثالثة: حاليا بالاسواق بلطي و فش و موسي في ازمة اراميط و المكرونة مابئلوش لياة قيمة
و الفلية بئاة موضة قديمة

انا : انتا شايف كدة

الحالة الثالثة : الايام اهي بيني و بينك بكرة هتيجي و مكسورة عينك

انا : و اهون عليك

الحالة الثالثة : صعبت الكلمة علي لساني مش قادر هقولهالك تاني مع اني حولت

انا : تطلب اية من حبايبك لو حصلك حاجة ان شاء الله

الحالة الثالثة : دقيقة حداد .... دقيقة حداد ...... دقيقة حداد

انا : تأمر بشئ تاني

الحالة الثالثة : كفي نفسك........... كفي نفسك صدقني انا مش بحرق دمك

انا : شكرا

الحالة الثالثة : شهدا لله لا قابلت انا رخمتك و قسوة قلبك

انا: شكرا لاني اليوم جمعني بواحد من الحالات زيك ...



شكرا كدة انا اطمنت عليكم و انتوا كدة عرفتوا أعراض و التكوين بتاع الفيروز و جبتالكم حالات منهم و كيفية الوقاية




يا رب تعجبكوا




الأمضاء :: ReD EvIL

[center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
@_توتة_@
نائب المدير
نائب المدير
avatar


عدد المساهمات : 1631
العمر : 26
الموقع : ف قلب حبيبي

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   السبت أكتوبر 03, 2009 5:29 pm



هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


منك لله يمفترى

انا بحب السمك مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت

وهاكله يعنى هاكله بقى Twisted Evil Twisted Evil affraid

مووووووووووووووووووووووووضوع هايل وجميل ايفيل

يسلموووووووووووووووو ياقمر مع مزيد من التقدم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AdMiN
صاحبة الموقع
صاحبة الموقع
avatar

عدد المساهمات : 2668
العمر : 26
الموقع : الشـــــــــــارع

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الثلاثاء أكتوبر 06, 2009 12:06 am

احلى ايقل فى الدنا بجد موضوعك هايل
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ولسه ياعالى فى ايه تانى

انا اصلا مش ليا فى السمك اد كده

توتا ربنا يهديكى حبيبتى انتى بتاكلى كل حاجه مش بتقولى لاء مهما كانت الاضرار هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يعنى خسرى معدتك ومتخسريش حاجتك

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ايفل ربنا يخليك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://ameratelazab2010.ahlamontada.net
ReD EvIL
المشرف العام
المشرف العام
avatar

عدد المساهمات : 25
العمر : 28
الموقع : مكان لذيذ الأفق (^_^)

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الثلاثاء أكتوبر 06, 2009 6:17 am

@_توتة_@ كتب:


هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


منك لله يمفترى

انا بحب السمك مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت

وهاكله يعنى هاكله بقى Twisted Evil Twisted Evil affraid

مووووووووووووووووووووووووضوع هايل وجميل ايفيل

يسلموووووووووووووووو ياقمر مع مزيد من التقدم


زي ما قولتلك اهم تسع اشياء الوقايةهههههههههههههههههههههههههههههههه

و علي راي المثل الوقاية خير من اسماك هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ReD EvIL
المشرف العام
المشرف العام
avatar

عدد المساهمات : 25
العمر : 28
الموقع : مكان لذيذ الأفق (^_^)

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الثلاثاء أكتوبر 06, 2009 6:30 am

Admin كتب:
احلى ايقل فى الدنا بجد موضوعك هايل
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ولسه ياعالى فى ايه تانى

انا اصلا مش ليا فى السمك اد كده

توتا ربنا يهديكى حبيبتى انتى بتاكلى كل حاجه مش بتقولى لاء مهما كانت الاضرار هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
يعنى خسرى معدتك ومتخسريش حاجتك

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ايفل ربنا يخليك

يا اميرة دة كله هزار في هزار من تأليفي يعني مش جد ههههههههههههههههههههههههههههههههه

متخافيش لو حصل اتصلي 09000999 هههههههههههههههههههههههه هتلاقي الحل علطول هههههههههههههههههههههههه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ايمان السويس
مشرفه قسم
مشرفه قسم
avatar

عدد المساهمات : 142
العمر : 29
الموقع : على شط القنال

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الأربعاء أكتوبر 21, 2009 3:34 pm

طب بالمناسبة الجميلة دى

انا عازمة المنتدى كلة على اكلة سمك

دا انا بحبكو حب Laughing
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
AdMiN
صاحبة الموقع
صاحبة الموقع
avatar

عدد المساهمات : 2668
العمر : 26
الموقع : الشـــــــــــارع

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الخميس أكتوبر 22, 2009 3:25 am

هههههههههههههههههههههههههه ايمى ونعم الحب


اه فعلاااااااااااااااااااااا بتومتى فينا بشكل بشع


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://ameratelazab2010.ahlamontada.net
SENDRAILA
عضو زهبى
عضو زهبى
avatar

عدد المساهمات : 547
العمر : 28
الموقع : المنصورة

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الخميس أكتوبر 22, 2009 6:26 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

سمك حد عايز سمك

مين اللى مالوش فى السمك يا اميرة
هننصب ولا ايه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


حبيبتى ايمو دا انتى حريفه سمك

تسلم يا ديفل

انا عاشقه السمك بس المشوى اكتر

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ايمان السويس
مشرفه قسم
مشرفه قسم
avatar

عدد المساهمات : 142
العمر : 29
الموقع : على شط القنال

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الجمعة أكتوبر 23, 2009 6:25 am

المنتدى كلة بيموت فى السمك

واحنا مش عندينا اكتر منة

تعالو بقا كلو سمك

سانتى ميرووو امواااااااااة

انتو اول اتنين فى دماغى مستهدفين
Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SENDRAILA
عضو زهبى
عضو زهبى
avatar

عدد المساهمات : 547
العمر : 28
الموقع : المنصورة

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   الجمعة أكتوبر 23, 2009 7:27 am

ههههههههههههههههههههههههههههههه

بقا كده يا ايمو مش مشكله هاكل سمك برضو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
السماء الصافيه
عضو زهبى
عضو زهبى
avatar


عدد المساهمات : 1941
العمر : 27
الموقع : & فى قلب حبيبى&

مُساهمةموضوع: رد: أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))   السبت أكتوبر 24, 2009 4:38 pm

اناسامعه ان فى اكل سوكينه حبيبتى اختك جوعانه يابت مافيش حتة سمكة صغننه اصل احنا مش بياثر فينا الحاجات دى ولا انفلونزا طيور ولا معيز ولا حمير ولا سمك بناكل يعنى بناكل وزى مابيقول وجع البطن ولا ................. والله مافكره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
أنفلونزا السمك مهم جدا (((( ViB ))))
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
أشجان وألحان :: قفشات وافيهات مضحكه-
انتقل الى: